Warning: A non-numeric value encountered in /home/tarsasja/public_html/joo-forma.hu/wp-content/themes/Divi/functions.php on line 5841

Mi hasznom a mozgásból?

 

Az emberi test a rendszeres testmozgás következtében olyan változásokon megy keresztül, amelyek megelőzhetik és késleltethetik bizonyos betegségek megjelenését, és javíthatják az erőkifejtési képességet.
A fizikailag aktív életet élők számos jótékony hatását élvezhetik életformájuknak. Lássuk, hogy pontosan milyen hasznod lehet a rendszeres testmozgásból:
– A szív-érrendszeri betegségek kockázatának csökkenése.
– Az artériás magas vérnyomás kialakulásának megelőzése és/vagy késleltetése.
– A magas vérnyomásban szenvedőknél az artériás vérnyomás jobb eredményei.
– Jó szív -és tüdőműködés.
– A 2-es típusú diabétesz (nem veleszületett, tehát szerzett diabétesz) alacsonyabb kockázata.
– Fokozott zsírégetés, amely segít az elhízás megakadályozásában, így csökkenti a túlsúly kialakulásának kockázatát is.
– A rák bizonyos fajtái (pl. mellrák, prosztatarák és vastagbélrák) kialakulásának csökkent kockázata.
– Fiatalkorban a csontok ásványianyag-ellátásának javulása, ebből következően időskorban megelőzhetőek a csonttörések és a csontritkulás.
– Jobb emésztés és a bélrendszer szabályosabb működése.
– Az izomerő és állóképesség fenntartása és javítása, ezáltal javul a napi feladatok végrehajtására való képesség.
– A szellemi frissesség megőrzése, a depresszió és demencia (szellemi erő hanyatlása) kialakulásának csökkent kockázata.
– Jobb stressztűrő képesség és jobb alvás.
– Pozitívabb önkép és nagyobb önbecsülés, a lelkesedés és optimizmus növekedése.
– Kevesebb munkahelyi hiányzás (betegszabadság).

 

Forrás: Az EU testmozgásra vonatkozó iránymutatásai, Ajánlások az egészségjavító testmozgás támogatására irányuló politikai intézkedésekre (http://www.egeszseg.hu/cikk/pontosan-mi-hasznom-a-mozgasbol)

Facebook